Așa cum anunțase, Primăria Timișoara a început joi, 8 mai, ridicarea teraselor ilegale din zona centrală. În total, 10 localuri au fost „anihilate” în exterior.
Firmele din zona centrală a Timișoarei au avut un ultimatum de o săptămână pentru a-și pune terasele în legalitate, iar cele care nu au făcut-o, s-au trezit, astăzi, cu mobilierul ridicat. Sunt 10 operatori în această situație, care, transmit reprezentanții primăriei, au ales „să facă concurență neloială majorității care respectă legea, nu au depus documentația necesară pentru autorizare și nici nu au eliberat domeniul public”.
Costurile pentru ridicarea mobilierului amplasat ilegal pe domeniul public vor fi suportate de societățile responsabile. Ocuparea domeniului public este reglementată printr-o hotărâre a Consiliului Local, care stabilește condițiile minime pentru desfășurarea activităților comerciale pe spațiul public. Printre acestea se numără și respectarea unor cerințe legate de aspectul, amplasamentul și siguranța teraselor. În ceea ce privește taxa, aceasta se ridică la 2 lei/mp/zi în zona A, în perioada mai – august, 1 leu mp/zi în lunile martie, aprilie, septembrie și octombrie și la 0,70 lei/mp/zi pentru lunile ianuarie, februarie, noiembrie și decembrie.