Șantierul Pasajului Solventul avansează cu greu. Constructorul se pregătește să înceapă construcția structurii în lungime de aproximativ 70 de metri și cu o lățime de 28 de metri. Se lucrează atât la platforma de lansare a chesonului, cât și la zidul de împingere și la pereții mulați.
Pasajul Solventul prinde contur cu greu, fiind unul dintre cele mai întârziate proiecte de infrastructură ale Timișoarei. Executantul se va apuca de abia în luna mai a anului 2024 să înceapă construcția structurii în lungime de aproximativ 70 de metri și cu o lățime de 28 de metri, lucrează atât la platforma de lansare a chesonului, cât și la zidul de împingere și la pereții mulați.





În paralel cu lucrările necesare pentru împingerea tunelului, pe cele două rampe, de pe strada Gării și de pe Calea Bogdăneștilor, sunt executate lucrări de montare a conductelor de aducțiune de apă. Odată finalizată această operațiune, pe Calea Bogdăneștilor poate avansa amenajarea buclei provizorii care va permite reluarea circulației tramvaiului 5, după 15 ani. Totodată, constructorul face pregătiri pentru breteaua de drum și la trotuare, lucrări care vor fi executate în paralel cu construcția chesonului. Operațiunea de împingere a tunelului pe sub liniile de cale ferată, circa 70 de metri, fără oprirea traficului feroviar, va avea loc dinspre rampa de pe strada Gării spre rampa de pe Calea Bogdăneștilor și va dura două – trei luni, în funcție de ce se află în subteran, pe sub linii.
Pasajul Solventul, în lungime de 87 de metri, cu șosea cu două benzi pe sens, linie dublă de tramvai, trotuare și piste de biciclete, va asigura legătura între Dâmbovița și Ronaț și va degreva traficul din oraș. Investiția Primăriei Timișoara are o valoare de 132 de milioane de lei, din care 89 de milioane de lei de la bugetul local și 43 de milioane prin programul Anghel Saligny.