România are, din 2024, cu 140 de kilometri de autostradă mai mult, arată ultima statistică făcută publică de INS. Numărul total al kilometrilor a ajuns la 1137 km. Când vine vorba despre transportul feroviar, România continuă să fie una dintre codașele Europei.
Față de anul 2023, la sfârșitul anului 2024 lungimea autostrăzilor a crescut cu 140 de kilometri. Lungimea totală a drumurilor publice totaliza, la sfârșitul anului trecut, 86.857 de km, din care 17994 km (20,7%) drumuri naţionale, 35091 km (40,4%) drumuri judeţene şi 33762 km (38,9%), drumuri comunale.
Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, structura reţelei de drumuri publice înregistra: 51,5% (44752 km) drumuri modernizate (în proporţie de 94,0% drumuri modernizate cu îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu), 23,7% (20563 km) drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere și 24,8% (21532 km) drumuri pietruite şi de pământ. În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 25,7% din lungimea drumurilor modernizate şi 37,7% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită.
Lungimea rețelei de drumuri publice totaliza 86.847 km, din care 17.994 km (20,7%) drumuri naționale, 35.091 km (40,4%) drumuri judeţene şi 33762 km (38,9%), drumuri comunale. Din lungimea drumurilor naţionale, 6189 km (34,4%) erau drumuri internaționale, 1137 km (6,3%) autostrăzi și 121 km (0,7%) drumuri expres, iar din punctul de vedere al numărului de benzi de circulație, 2323 km (12,9%) erau drumuri cu 4 benzi, 314 km (1,7%) drumuri cu 3 benzi şi 39 k (0,2%) drumuri cu 6 benzi.
Lungimea drumurilor judeţene cuprindea în proporţie de 52,7% drumuri modernizate și 33,3% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite.

Când vine vorba despre lungimea totală de cale ferată, lungimea totală este de 10.611 km, din care din care 10.515 km (99,1%) linii cu ecartament normal, 91 km (0,9%) linii cu ecartament larg şi 5 km linii cu ecartament îngust. România continuă să aibă unul dintre cele mai proaste sisteme de transport feroviar din Europa. Cea mai lentă linie din țară este cea care face legătura între Sânnicolau Mare și Timișoara, unde distanța de aproximativ 60 de kilometri este parcursă în 3 ore de tren.
Densităţile cele mai mari s-au înregistrat în regiunea Bucureşti-Ilfov (206,3‰), regiunea Vest (60,0‰), regiunea Nord-Vest (47,8‰) și regiunea Sud-Muntenia (43,8‰).

Citește și: