Timișoara este mai aproape să aibă o variantă completă de ocolire a orașului. Lipsește doar șoseaua din partea de vest, pentru care a fost desemnat câștigătorul. Contractul pentru construirea sa urmează să fie semnat după finalizarea contestațiilor.
Câștigătorul pentru construirea Variantei Ocolitoare Timișoara Vest, după finalizarea reevaluării ofertelor, este compania turca NUROL İNŞAAT VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ. Valoarea contractului este de 1,41 miliarde de lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată prin Programul de Transport (2021-2027).
Varianta Ocolitoare Timișoara Vest va avea o lungime de 13,90 km și trebuie construită în 30 de luni (6 luni proiectare și 24 luni execuție). Noua variantă ocolitoare va face parte integrantă din Centura Municipiului Timișoara, iar pe traseul acesteia se vor construi inclusiv:
- un pasaj peste DN59A, continuat cu un pasaj peste CFR 100 ( in lungime totală de 750 m);
- un pasaj peste DN 6 și CF 133 (450 m) ;
- un pod peste râul Bega și peste rezervoarele de nămol (450 m) ;
- 4 noduri rutiere (cu DN 69 /E671 și cu Drumul Național Centura Timișoara, la intersecția cu DN 6, la intersecția cu DN 59A și la intersecția cu Radiala Nouă de Vest/C30).
Valoarea contractului este de 1,41 miliarde de lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată prin Programul de Transport (2021-2027). Semnarea contractului va fi posibilă după 10 zile, în cazul în care nu vor fi depuse noi contestații.
Este ultima bucată lipsă pentru ca Timișoara să aibă o variantă completă de ocolire a orașului. Centura de sud a fost recent inaugurată, după un șantier care a durat mult mai mult decât era programat inițial.