[cmsmasters_row][cmsmasters_column data_width=”1/1″][cmsmasters_text]
Anul 2024 este cel în care ar trebui să fie finalizată centura de sud a Timișoarei. Muncitorii s-au întors la lucru, după pauza pricinuită de sărbătorile de iarnă. Se intervine în mai multe puncte.
S-a reluat șantierul centurii de sud a Timișoarei. Muncitorii s-au întors la treabă luni, 22 ianuarie 2024, mai târziu decât au anunțat, inițial, reprezentanții DRDP Timișoara. Activitatea lor se concentrează pe structuri, în special la pasajele din zonele Freidorf, Chișoda și Moșnița Nouă. În ceea ce privește lucrările la terasamente, se face stabilizare cu lianți hidraulici în zona localității Moșnița Nouă și așternere de balast, pe un sector dintre Freidorf și DN 59 Timișoara – Șag. În zona localității Moșnița Nouă se fac lucrări de relocare a rețelei de înaltă tensiune.
„Atunci când condițiile meteorologice vor permite, se va continua cu lucrările la terasamente, aprovizionarea cu materialele necesare fiind făcută în ultima parte a anului trecut”, transmite DRDP Timișoara.
Epopeea centurii de sud a Timișoarei ar trebui să se termine în vara anului 2024. Șantierul a început în luna martie a anului 2020, iar câștigătorul inițial Tirrena Scavi, ar fi trebuit să finalizeze totul în maximum doi ani. Nu s-a putut ține de contractul semnat din cauza numeroaselor probleme, iar contractul a fost reziliat de CNAIR.A fost desemnat un nou câștigător în vara anului 2023. Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL (lider de asociere) – SPEDITION UMB – TEHNOSTRADE SRL face „Execuția lucrărilor din cadrul obiectivului Varianta de Ocolire Timișoara Sud – rest de executat”. Șoseaua se întinde pe o distanță de 25,690 km și trebuie să fie finalizată în vara anului 2024.
Varianta de ocolire Timișoara sud este proiectată să lege ieșirea din oraș, de pe Calea Lugojului, cu cea spre Utvin și Sânmihaiu Român. Va trece pe lângă Chișoda, Giroc, Moșnița și Ghiroda și va avea două benzi. După ce va fi finalizată centura de sud va mai rămâne realizarea tronsonului dintre Utvin și Calea Aradului, prin Săcălaz, în partea de vest, pentru ca inelul să fie închis. Valoarea contractului este de 383.844.478,02 lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este Programul Operațional Transport aferent perioadei de programare bugetară a UE 2021 – 2027. Perioada de garanție a lucrărilor va fi de 10 ani.
foto: DRDP Timișoara
Citește și:
Centura de sud a Timișoarei, la 65%. Ultima săptămână de lucrări din 2023
[/cmsmasters_text][/cmsmasters_column][/cmsmasters_row]