CFR SA anunță că a fost desemnat câștigătorul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare pe secțiunea Lugoj – Caransebeș. Contractul va fi semnat la finalul perioadei legale de contestații. La finalul lucrărilor, pe acest tronson trenurile ar trebui să circule cu 160 km/h.
A fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitație publică pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare pe secțiunea Caransebeș – Lugoj, care reprezintă lotul I al obiectivului „Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Arad”. Asocierea WEBUILD SPA – SALCEF SPA este cea care va face ca trenurile să circule pe acest tronson cu o viteze de 160 km/h, iar cele de marfă cu 120 km/h.
Oferta financiară este de 1.367.772,56 de lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este PNRR, Componenta 4 – Transport sustenabil. Proiectul de modernizare pe subsecțiunea Caransebeș – Lugoj (lot 1), cuprinde lucrări complexe de infrastructură și suprastructură feroviară – terasamentele, linii, stații C.F, consolidarea lucrărilor de artă, lucrări de instalații, energoalimentare și telecomunicații și de protecția mediului.
Obiective principalele ale programului de modernizarea sunt:
- îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h;
- modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice;
- modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
- înlocuirea de poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terenului de fundare și a terasamentelor;
- dublarea liniei pe toată lungimea;
- montare de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferată ce străbat localități;
- construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
- construcţie clădire de mentenanţă în staţia Caransebeş;
- instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
- montarea de încălzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, în staţii, în halte de mişcare şi la ramificaţii, pentru a combate efectele înzăpezirii liniei CF.
Foto: CFR Infrastructura